Hur ser din mejlbox ut?

Hur ser det ut i din mejlbox? Min har varit hysterisk sedan långt innan blackfriday. Det är erbjudanden hit och erbjudanden dit. Och från att den där svarta konsumtionsdagen passerats så har det gått över till julklappshysteri. Jag har fullt upp med att bara slänga alla irrelevanta köpdinajulklapparhososs-mejl, jag hinner aldrig bry mig om de mejl jag egentligen skulle vilja läsa.

Och då vill jag ändå påpeka att det inte är så där jättemånga företag det handlar om. Jag shoppar inte på så hemskt många ställen. Jag handlar överlag från ganska vettiga ställen.

Och ändå!

Det har gått någon sorts vansinnig hysteri i reklammejlen. Överlag, men speciellt nu inför jul. Alla skickar. Alla skickar många mejl, flera gånger i veckan.

Jag tycker det är så tröttsamt – det är ju inte slänga mejl jag vill lägga tid och ork på.

Och så undrar jag samtidigt: är det så man måste göra för att nå kunder idag?

För jag har ju också mejladress till en massa människor som köpt böcker av mig. Men jag håller inte på och mejlar på det sättet. Delvis förstås för att jag inte frågat om lov att använda adresserna på det sättet. Men också för att jag helst inte vill göra så. Jag vill inte vara en del i den hysterin, en hysteri som gör att folk riskerar att missa viktiga mejl. Jag vill våga tro att om någon som köpt böcker av mig tidigare vill göra det igen så hör de av sig ändå.

Hur tänker du? Och hur mår din mejlbox?

Och nappar du på julklappsmejlen – eller hur hittar du julklappar?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *